Mine treningsrutiner

Hei!

Tenkte å fortelle hvordan jeg som oftest trener på treningssenteret, det er vel interessant for noen? Jeg begynte å trene på SATS for bare en mnd siden og har allerede sett resultater. 

Jeg begynner med 10-15 min mix av gå fort og jogge på mølla, går derretter opp på romaskinen og ror 1000 meter intenst. Som jeg nevnte i forrige innlegg; rekorden min er 04.17. Går deretter bort på et apperat kalt AB crunch machine som hjelper for magemusklene. Pleier å ta 30/25kg 100x1 med tre lange utpust etter hver 10ende. Etter dette tar jeg 50 benhevninger med pause etter hver 10ende. Neste øvelse pleier å være i slyngene. Altså i plankeposisjon og krøller meg sammen. Tar 30-50 av disse med pause etter hver 10ende. Etter dette pleier jeg å ta utfall. Varierer med hvilke vekter jeg bruker, men er som oftest 5kg i hver hånd. Non stop i 3-4 min. Etter dette setter jeg meg ned på bakerste del av baken, har en vektskive på 5 kg i hendene inntil brystet, letter på føttene og lener meg bakover lengst mulig. Snur meg da fra side til side uten å bevege på skuldrene. 200 stk (teller fra høyre, venstre. Ikke høyre, høyre) og 25 stk i hvert sett. Etter dette tar jeg leggpressen. 100kg 100x1, pause etter hver 20ende.

Håper dette var lett å forstå! Som dere sikkert ser har jeg stort fokus på mage, lår og rumpe, så hvis dere har øvelser som dere syntes funker bedre, kom gjerne med tips! Er som sagt nybegynner, så kom med tips, får aldri nok av det! :-D




Emilie-Therese

10.01.2013 kl.23:04

Bra plan :)
Jannicke Tobiassen

10.01.2013 kl.23:06

herlig!
rune

11.01.2013 kl.22:13

dummeste jeg har hørt noensinne! er jo ikke bra å ta 200 rep eller 3-4 min non stop sier jo seg selv noe er gale.... 50 rep i slynge klarer du heller aldri om du gjør det skikkelig!
Catharina Austad

11.01.2013 kl.22:31

rune: beklager, har skrevet feil. Mente stk istedenfor rep, har fikset det nå.
Skriv en ny kommentar
hits